מבט על שוק הסחורות לשנת 2018 - פריקו

מבט על שוק הסחורות לשנת 2018

זירת האנרגיה

על רקע התנודות במחירי האנרגיה המושפעים מהתרחבות בהיצע (פתיחת בארות בארה"ב, עירק, אירן ונוספות), שכלול תהליכים (ארה"ב ואירן) התאוששות בפעילות הכלכלית, התחזקות שער האירו אל מול הדולר, תומכת בעליה במחיר הדלקים הנקוב כידוע במונחי דולר (במהלך התחזקות האירו, אירופה פחות נפגעת מעליה במחיר הדלקים), זעזועים בזירה הגאו-פוליטית והצבאית הערכה בשווקים כי אף שסעודיה ומדינות המפרץ תכננו את תקציביהן על בסיס מחירים של כ 70-80 דולר לחבית, הרי שפוטנציאל עליית מחירי הדלקים מוגבל בקרבת רמות המחירים של כ 70 דולר לחבית. ברמות מחירים של כ 70-80 דולר לחבית, צפוי כי יצרנים רבים אשר נאלצו לצמצם ואף להפסיק את פעילותם עם קריסת המחירים ישובו לפעול כך שהתרחבות בהיצע תבלום נסיקות קיצוניות.

על רקע האמור לעייל, להערכתנו מחיר חבית נפט צפוי בשנה הקרובה להגיע לרמה ממוצעת של 56$ (מחיר הנבלם מתחת לתחום 70-80 דולר לחבית), עליה לעומת רמת ה- 53$ בה נסחר בממוצע בשנת 2017. ברשימת הסיבות לעלייה נציין בין היתר את העלייה בביקוש שהולך וגובר, קיצוץ בהפקה המוסכמת בין יצואניות הנפט החברות באופ"ק ומדינות נוספות בעולם כגון רוסיה וייצוב בהפקת נפט מפצלי נפט בארה"ב. במקרה של כישלון במשא ומתן לחידוש הסכם קיצוץ ההפקה הדבר עשוי לגרור לירידה מחודשת במחירי הנפט עם התרחבות ההיצע. תחזית הבנק העולמי גורסת כי בשנת 2018, מחיר הגז הטבעי צפוי לעלות בכ – 3%, בעוד שמחירי הפחם צפויים לרדת, זאת לאחר עליה של כמעט 30% בשנת 2017. בשנת 2018, המדיניות הסביבתית של סין צפויה לשמש כגורם המרכזי בקביעת מגמות עתידיות בשוקי הפחם.

תחזית מחיר נפט מערב טקסס WTI (מקור בלומברג)

תחזית מחיר נפט מסוג CRUDE OIL (מקור בלומברג)



זירת המתכות

מחיר הזהב צפוי להיות יציב בשנה הבאה, זאת לאור הציפייה להעלאות ריבית בארה"ב. במחירי עופרות הברזל צפויה בשנה הקרובה חולשה בשיעור של כ 10%. הערכה כי במתכות הבסיסיות, בשנת 2018 צפוי כי צד ההיצע יצטמצם משמעותית, דבר שיגרור עליה במחירי המתכות הבסיסיות ובהן העופרת, הניקל והאבץ.  גם בזירת המתכות, למדיניות הסביבתית של סין עלולה להעיב על התחזית (האם סין תמשיך בהגבלות על הייצור התעשייתי או שיתנו הקלות).

תחזית מחירי הזהב (מקור בלומברג)

תחזית מחירי הכסף (מקור בלומברג)

תחזית מחירי הפלדה (מקור בלומברג)



זירת מוצרי החקלאות

בשנת 2018, הציפיות כי מחירי מוצרי החקלאות יעלו בשל צמצום בהיצע, הירידה באספקת תבואה ושמנים תתמוך בעליה במחיר, אולם, מחירם צפוי להמשיך להיות נמוך יחסית לרמתם בעשור האחרון. בשווקים לא צופים מחסור אף לא באחד מהסחורות והערכה כי בשנה הקרובה ירשמו רמות שיא בתפוקת חלק מהדגנים.

עם זאת, תנאי בצורת מהקשים שידעה אתיופיה, סומליה וקניה ב- 60 השנים האחרונות הובילו למחסור חמור במזון. מלחמות בדרום סודן, תימן וניגריה הניעו מיליוני בני אדם מבתיהם והותירו מיליונים נוספים הזקוקים למזון חירום. מנגד, אל מול הנתונים התומכים בביקוש, נציין כי דפוסי מזג אויר נוחים, תורמים להיצע הגדול מהביקוש ורמות המחירים הנמוכים יחסית לא מרמזים על זמינות מזון מספקת בכל מקום ועל ירידות מחירים.

תחזית מחירי סוכר מס' 11 (מקור בלומברג)

תחזית מחירי חיטה (מקור בלומברג)



פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 6167070– 03
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו    https://www.prico.co.il
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא.
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים.
ט. ל. ח.
המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשימושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא.
כל הזכויות שמורות ©
P.O. BOX 6400 TEL-AVIV 61063 ISRAEL  
   TEL:972-3-616-7070 FAX:972-3-616-7060  
E-MAIL:INFO @ PRICO. COM
 
 

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 21.03.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים     במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 14.03.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד