תמונת מצב- שוק הסוכר - פריקו

תמונת מצב- שוק הסוכר

תמונת מצב- שוק הסוכר

המגמה החיובית בזירת מוצרי האנרגיה תרמה להתאוששות במחיר התחליפים כאשר הביקוש לאתנול  צפוי, כפי שנמצא בעבר, להשפיע בטווח הקצר גם הפעם על מחירי הסוכר (חומר הגלם המרכזי). בשוק הסחורות צופיים לעליה במחירי הסוכר בעקבות האישור בסנאט הברזילאי של התוכנית לאנרגיה מתחדשת. אישור התוכנית צפוי לגרור לצריכה מוגברת של קני סוכר אשר יגררו לעליית מחירי החוזים העתידיים על הסוכר. על מנת לספק את הביקוש הגדול הצפוי בשלב הראשוני ( עד אמצע שנת 2018) אנליסטים מעריכים כי המלאי שבמחסנים יש בו כדי לספק את החומר גלם הנדרש. בשלב השני (מהמחצית השנייה של שנת 2018 התקופה שלאחר הקציר בחדש) הציפייה כי יתחיל ייבוא ממדינות כמו פקיסטן, תאילנד, רוסיה הודו וסין. בשווקים צופים כי שוק בסחורות העולמי לא צפויי לחוש מחסור במלאי.

כאמור האנליסטים צופים עליה של כ 10%-15% שהשיא יגיעה לקראת המחצית השנייה של שנת 2018.

גרף מחירי חוזים עתידיים על האתינול – מקור בלומברג

תשומת הלב מופנת לאינדיקטור נוסף והוא דוח נפחי החוזים העתידיים הפתוחים (COTׂ).  הדוח מפרט את כמות החוזים הנמצאת בידי הסוחרים, ביטוי לרצונם של הסוחרים בהחזקה בסחורה. הנתונים מורים כי בחצי השנה האחרונה, הסוחרים בחוזים העתידיים על הסוכר, פועלים באופן שמרני. אפשר ואירועי חודש אוגוסט גררו לכך זאת על רקע נתוני חודש אוגוסט בו דווח כי דוח נפחי המסחר (COT) צלל חדות אל עבר התחום השלילי, הרמה השלילית שנרשמה הינה רמת שפל היסטורית, שהסוכר לא נסחר בה אי פעם, מאז הצלילה החדה של חודש אוגוסט, הסוכר שב ומאז הוא מתאושש.

מבחן תנועת נתוני נפחי המסחר הCOT  משנת 2000 מורים כי בכל פעם כאשר הדוח ירד אל עבר רמה שלילית ושב ועלה חזרה עד כדי רמה של 35,000 חוזים פתוחים, מחירי הסוכר זינקו ב 5% ויותר. נציין כי מאז שנת 2000 התרחש המהלך 9 פעמים.

גרף חוזים עתידיים COT

מקור: בלומברג


נשמח לקבל תגובות, הערות והצעות

 אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 18.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 04.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד