פורום חומרי גלם- זרקור גלובלי לזירת הפלסטיק 14.06.2017 - פריקו

פורום חומרי גלם- זרקור גלובלי לזירת הפלסטיק 14.06.2017

טבלת מחירים

  • המחירים מתייחסים לעסקאות SPOT  בדולר לטון (אלא אם כן צויין אחרת) .
  • המחירים ללא עלויות הובלה, כדי לקבל מחיר בישראל יש להוסיף 60-120 דולר .

 

בשבוע שעבר חלה עלייה בביקושים לפלסטיק ומספר העסקאות שנסגרו היה גבוה מהממוצע לתקופה זו של השנה. סקירת הביקושים מורה כי עיקר הביקושים נטו לכיוון הפוליאתלין (PE) שמחירו הנמוך משך קונים. מחירי PP נותרו ללא שינוי. למרות החלשות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים (DXY) והירידה במחירי הפלסטיק בבורסת שיקגו הפעילים מציינים כי אינם צופים גידול בייצוא חומרי הגלם. המסחר ב PP  התנהל באופן רגוע ואף רדום במקצת עם רמת מחירים יציבה, קצב ההזמנות הן בשוק המקומי והן מייצוא היה יציב. להערכתנו, הסיבה העיקרית להתייצבות המחירים ללא שינוי היא העובדה כי התחדשות הביקושים המקומיים וחלק ממילוי המחסנים בחודש מאי גרם לעליה של 6.5% בממוצע המחירים שנרשם ב 12 החודשים שחלפו. הצפי הינו כי בחודש יוני מחירי ה PP ישובו ויתחזקו.

מחירי LDPE  ומחירי LLDPE  ירדו בכסנט בעוד מחיר HDPE עלה בסנט, העליה הנובעת ממחסור חסר תקדים במלאי של HDPE, אשר מתחיל להראות סימנים של השפעה על מחיר חומר הגלם (מצב אודותיו סקרנו בהרחבה בעבר).

 


נקודה למחשבה

פרישת ארה"ב מהסכם האקלים בפריז גררה שלל של תגובות אך בפועל, "השמים אינם נופלים". המחשבה הראשונה הייתה שהחלטתו של הנשיא טראמפ לצאת מהסכם האקלים בפאריס כרוכה באובדן שליטה ונזק ארוך טווח. המציאות מורה כי אנחנו רחוקים ממצב שכזה. למעשה, יציאת ארה"ב עשויה לעורר את הפעילות הכלכלית – לא רק בארצות הברית אלא גם במדינות אחרות.

דחיית הסכם פאריס לא אומר כי בארה"ב תהיה לפתע זירה בה יחזרו רמות הזיהום לאלו שחווינו באמצע שנות ה -20 של המאה ה -20, כאשר התעשייה הגיעה לשיאה במהלך מלחמת העולם השנייה ולאחריה. לארה"ב אין במה להתבייש כשמדובר בניקוי התעשייה שלה, והטכנולוגיה החדשה הפכה, ברוב המקרים, את העשן השחור העבה שמגיע מערימות תעשייתיות ומייצרות אנרגיה לאדי קיטור / מים לבנים. ארה"ב התקדמה רבות בתחום של ניקיון סביבתי.

על פי נתונים ודוחות שונים, סין מייצרת כמעט פי שניים CO2 ממה שארה"ב מייצרת ומהווה כ -30% מהפליטות העולמיות (הנגרמות על ידי אדם). אומדנים של אחוז פליטת CO 2 הנגרמת על ידי האדם כאחוז מכלל פליטת CO 2 עדיין עומדים על 10% או פחות. עם זאת, ישנם מקורות טבעיים של CO 2 (מ 130 הרי געש פעילים, צמחים, יערות, וכו ') המהווים  מקור עיקרי לזיהום גלובלי. מציאת תחליפי אנרגיה ממשיך להוביל את הניסיונות להפחית את רמות CO 2 שנגרם על ידי האדם, וזה משפיע ישירות על הבריאות הכלכלית של התעשייה. כמה מדינות התחייבו לצמצם את השימוש באנרגיה דלק ולעבור למקורות נקיים כרוח ושמש.

גרמניה לדוגמה הינה מהתומכים המובילים של שימוש באנרגית השמש והרוח. עם זאת, נראה כי בגרמניה לא קראו בין השורות. גרמניה משתמשת בכמות מספקת של אנרגיה  "מתחדשת" (סולארית ורוח), בתגובה לאמנת קיוטו, שתוקפה פג ב -2012. אולם חלק גדול מהישגי גרמניה והאיחוד האירופי בעמידתם ביעדים אלו היה קשור ל"חשבונאות יצירתית". חלק גדול בהפחתת גזי החממה הם מספר רב של מספרים המופיעים ברישומים על הנייר, כגון הסתמכות על "סחר פליטות, שינויים בשימוש בקרקע או קיזוז פחמן, כדי לעמוד ברמות מחייבות מבחינה משפטית", אמר מאמר ב "ניו יורק טיימס" ב -13 בנובמבר 2009. השמש והרוח גורמים לעליות וירידות ברשת החשמל, כך ציינה הכתבה, תוצאה בלתי מכוונת של הסתמכות על אמא טבע כדי לספק את אור השמש ואת ימי הרוח כל הזמן. כדי לייצב את רשת החשמל של גרמניה, "הפחם משמש יותר כדי לגבות את הטכנולוגיה המתחדשת (ואת אופיו לסירוגין) תוך מתן בסיס אמין של כוח. התוצאה היא שהתושבים הגרמניים נאלצים לשלם תעריפי הזנה בנוסף לעלויות השירות הגבוהות כאמצעי לסבסוד טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת ".

הדוגמה של גרמניה מעידה כי לא ניתן להפעיל רק רשת חשמל מודרני, הייטק בסביבת ייצור של הרוח ושמש. יציאה מהסכם פריז אינו בהכרח סמן לכך שארצות הברית לא תמשיך להשתמש ברוח ושמש כספקיות נישה, אך גם הסכם פאריס אין בו כדי לגרום לכך שהעולם יפסיק את השימוש בדלקים ובאנרגיה גרעינית. צרפת, למשל, מקבלת  80% עד 90% מהאנרגיה ממקור גרעיני, ובעוד צרפת התחייבה לצמצם רמה זו לכדי 50%, על פי דיווחים, אנרגיה גרעינית תהא קריטית ליכולתה של צרפת לספק דיי חשמל לתושביה. צ'ארלס א Sholtis, מנכ"ל פלסטיק דפוס טכנולוגיה (PMT), תומך בכך שסין נדרשת לקחת על עצמה יותר אחריות כדי להתמודד עם חלקה בהפחתת הפליטות. המסקנה של מנכ"ל PMT  היא כי "הנשיא טראמפ עשוי להיות נכון בקביעה כי הסכם פריז היה משום עסקה גרועה עבור כלכלת ארה"ב, אבל הוא מאמין כי עדיין יש מקום וצורך לנהל משא ומתן להפחתת פליטת פחמן נושא שנשאר בעדיפות עליונה.

גרף נפט מסוג ברנט מול WTI (מקור בלומברג)

גרף נפטא (מקור בלומברג)

גרף HDPE מול LDPE ו- LLDPE (מקור בלומברג)

גרף הומו PP מול קופו PP (מקור בלומברג)



אין לראות במידע המופיע באתר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קבוצת פריקו ו/או חברות קשורות ו/או בעלי עניין, ו/או עובדים ו/או נושאי משרה בכל אחד מאלו, עשויים להיות בעלי עניין בניירות הערך והנכסים הפיננסיים המוזכרים באתר.

פרטים והסברים באשר לבחינת החשיפות השונות וכן באשר לאסטרטגיות הניתנות לביצוע על מנת לגדר חשיפות אלו ניתן לקבל בדסק אנליסטים בפריקו. 

בדבר פרטים נוספים באמור לעייל ניתן לפנות למשרדינו בטלפון : 036167070
סקירות שוק ומידע נוסף בנושא מכשירים פיננסיים ניתן למצוא באתר פריקו http://www.prico.com
אין במסמך זה משום הצעה ו/או יעוץ ו/או המלצה כל שהיא לביצוע ו/או אי ביצוע עסקה כל שהיא
למתעניינים, יש לפנות לדסק אנליסטים לקבלת מידע ופרטים נוספים

ט.ל.ח.

המידע דלעיל מיועד לעיונו ולשמושו הבלעדי של המנוי אין למוסרו לאחר ו/או להעתיקו בכל דרך שהיא
כל הזכויות שמורות (c)

הצטרפו לניוזלטר לקבלת עדכונים

מוגש ע"י Investing.com

סקירת מחירי מתכות 18.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד

סקירת מחירי מתכות 04.04.2024

לסקירה לחץ כאן בPDF   טבלת מחירי מתכות *המחירים במונחי דולר לטון טבלת מלאים שערי דלקים ומטבעות נבחרים   במהלך השבוע החולף, המסחר בשווקים הפיננסיים

קרא עוד