ניהול סיכונים פיננסים בעת משבר הקורונה: מחירי הסחורות לא יתאוששו מהר - פריקו

ניהול סיכונים פיננסים בעת משבר הקורונה: מחירי הסחורות לא יתאוששו מהר

משבר הקורונה הביא לירידה חדה מאוד במחירי הסחורות. נפט ומוצריו, דלקים וגם סחורות חקלאיות צנחו למחירי שפל. התנודתיות החדה ואי הוודאות, הגבירה את הצורך להישאר עם היד על הדופק ודרשה מהחברות ניהול סיכונים פיננסים אקטיבי. כך לדוגמה, במהלך חודש מרץ זינק שער הדולר למעבר ל-3.9 שקלים מרמות של 3.5 שקלים בתוך מספר ימים, בשל מחסור במטבע חוץ. יבואנים וחברות שנזקקות לרכש של חומרי גלם לייצור למשל, התמודדו בתוך זמן קצר עם שינויים דרסטיים ומשמעותיים במחירים.

מנגד, חברות הייטק וסטארטאפים שהשכילו לקבל ייעוץ וקיבלו שירות של ניהול סיכונים פיננסים, ניצלו את המצב והרוויחו את השערים הגבוהים. הייעוץ התברר כיקר ערך, שער הדולר חזר מטה לאחר מספר ימים וחברות הייטק שניצלו את השערים לפחות בחלקם הרוויחו.

כפי שתיארנו בפוסט שכתב יוסי פריימן בבלוג המתפרסם באתר The Marker, ירידת מחירי הסחורות הביאה לדיפלציה. על פי התחזית הפיסימית של הפדרל ריזרב, מחירי הסחורות לא צפויים להתאושש בקרוב, מה שייקבע את עוצמת ירידת המחירים הוא עומק המשבר הכלכלי. להערכתנו בנקודת הזמן הזאת קשה לבחון את ההשפעה המלאה של משבר הקורונה על הכלכלה המקומית והעולמית. ככל שאי הוודאות גבוהה יותר, כך יש צורך לחקור, להעמיק ולנתח את המצב גם בטווח הארוך וגם בזמן אמת בתוך יום המסחר.

ניהול סיכונים פיננסים ואיך הוא מסייע לקבלת החלטות נכונות יותר?

הדרך לקבל החלטות קריטיות וחשובות במהלך יום המסחר היא לקבל שירותים של חדר מסחר שעובד רק עבור האינטרס של הפירמה (שהיא הלקוח של חברת הייעוץ). בחדר המסחר שמעניק שירותים ללקוחות מקבלים תמונת מצב רחבה וטובה על השוק ובכך ניתן לייעץ ללקוחות בצורה הטובה ביותר בניהול החשיפות המטבעיות והמאזניות שלהם בזמן אמת ולקבל החלטות.

במיוחד בתקופה כה תנודתית של אי וודאות, החברות ובפרט מחלקות הכספים בארגונים נדרשות להיות עם היד על הדופק. משברים לעתים מתאפיינים בגלים שונים וקיים עדיין סיכון שהמשבר הכלכלי יהפוך גם למשבר פיננסי. לכן, החשיבות של ניהול סיכונים פיננסים בעת הנוכחית היא גדולה, הן בכל הנוגע בהקטנת סיכונים והן בהזדמנויות להגדלת רווחים.

מעוניינים בייעוץ וניהול סיכונים פיננסים? אתם מוזמנים ללחוץ על הלינק וליצור עימנו קשר.

פריקו | לוגו תמונת אווירה